kontakt@marketingmalychfirm.pl
+48 602 486 311
Bezpłatna konsultacja marketingowa
Agencja Marketingowa Gdynia - Marketing Małych Firm
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Agencja Marketingowa Gdynia - Marketing Małych Firm
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Agencja Marketingowa Gdynia - Marketing Małych Firm
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Blog
Home Kurs marketingu internetowego Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research.
Kurs marketingu internetowego

Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research.

admin 8 października 2019 1 Comment

Krok 1. Badanie rynku, czyli jak znaleźć klientów?

 

Zaczynamy nasz kurs marketingu internetowego! Czas na badanie rynku, z angielska Market Research. W tej części kursu skupimy się na pierwszym elemencie badania rynku, czyli znalezienia odpowiedzi na pytanie GDZIE znajdują się nasi klienci.

Link do poprzedniej lekcji kursu.

 

Przygotowanie

Przygotuj sobie kartkę na notatki, bądź załóż odpowiedni plik, będziemy bowiem budować nasz PLAN MARKETINGOWY!

Tak naprawdę nie musimy nawet szukać, wystarczy SPRAWDZIĆ, gdzie oni są.

Sprawdzimy więc CO DZIAŁA w naszym biznesie. Gdzie sprzedaje nasza konkurencja.

Badanie rynku w Google

Wejdźmy teraz na stronę Google i wpiszmy nazwę usługi, czy produktu, który chcemy sprzedawać. W naszym przykładzie niech to będzie np. henna do włosów.

Ja, w mojej przeglądarce uzyskałem taki oto wynik:

 

Dariusz Ciesielski - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Wyniki badania Google.

Dariusz Ciesielski – Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Wyniki badania Google.

 

  1. Na pierwszym miejscu znajdują się sponsorowane reklamy Google Ads. Ten typ reklam Google to tzw. reklama produktowa.
  2. Na drugim miejscu znajdują się filmy YouTube.
  3. Na trzecim miejscu znajduje się sklep internetowy. To jest nasza NAJLEPSZA KONKURENCJA.

Od razu uzyskuję następujące informacje, które zapisuję w Planie Marketingowym.

Żeby być na czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, potrzebuję:

  • założyć sklep internetowy,
  • nagrać filmy na YouTube,
  • przygotować kampanię reklamy produktowej Google Ads.

Badanie rynku – narzędzie SimilarWeb

Przyjrzyjmy się teraz bliżej naszej najlepszej konkurencji. W jaki sposób uzyskuje tak wysoką pozycję? Zajrzyjmy za kulisy. Wykorzystamy do tego narzędzie SimilarWeb. Proponuję od razu założyć w nim bezpłatne konto. Kopiujemy adres strony konkurencji i uzyskujemy wynik:

 

Dariusz Ciesielski - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SimilarWeb 1

Dariusz Ciesielski – Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SimilarWeb 1

 

Uzyskaliśmy kolejne cenne informacje, które zapisujemy w Planie Marketingowym.

  1. Niemal wszyscy klienci są z Polski (97%).
  2. Praktycznie cały ruch pochodzi z wyszukiwarki (83% całości). Z tego zaś ruchu 81% pochodzi z wyników organicznych, 19% zaś z reklam Google Ads.
  3. Nasza najlepsza konkurencja niemal w ogóle nie korzysta z Social Media, czy Email Marketingu.
Dariusz Ciesielski - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SimilarWeb 2

Dariusz Ciesielski – Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SimilarWeb 2

 

Badanie rynku – narzędzie SEMstorm

Żeby sprawdzić na jakie inne słowa kluczowe pozycjonuje się nasza konkurencja, możemy skorzystać z narzędzia SEMstorm. Tu również proponuję od razu założyć bezpłatne konto. W menu z lewej strony wybieramy SEO – > słowa kluczowe i sprawdzamy kolumny Pozycja oraz Ruch.

 

Dariusz Ciesielski - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SEMstorm 1

Dariusz Ciesielski – Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SEMstorm 1

 

Łatwo się domyśleć, że nasza fraza henna do włosów będzie na pierwszym miejscu w wynikach Pozycji. Dowiadujemy się jednak, że dodatkowo fraza ta generuje największy ruch na stronę naszej konkurencji. Co ciekawe, drugi w kolejności ruch generuje ta sama fraza, ale z błędem: hna do włosów! Warto też zwrócić uwagę na słowa związane z frazami generującymi duży ruch. W tym celu przejdziemy do zakładki Chmura tagów.

 

Dariusz Ciesielski - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SEMstorm 2

Dariusz Ciesielski – Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SEMstorm 2

 

Tu należy zauważyć pojawiające się nazwy marek własnych, w tym przypadku Khadi. Klikamy w słowo henna i uzyskujemy chmurę tagów, czyli słów związanych z naszym produktem, używanych przez naszą najlepszą konkurencję. Wszystkie te informacje notujemy w naszym Planie Marketingowym. I na tym kończymy lekcję: Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research.

 

Dariusz Ciesielski - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SEMstorm 3

Dariusz Ciesielski – Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research. Badanie wyników SEMstorm 3

Podsumowanie tej lekcji:

Podsumujmy informacje uzyskane w tej lekcji naszego kursu marketingu internetowego:

  • Wiemy CO DZIAŁA w naszym biznesie i co potrzebujemy, by skutecznie w nim działać!
  • Wiemy gdzie są nasi klienci!
  • Znamy narzędzia, których możemy do zdobycia tych informacji użyć!
  • Zaczęliśmy budować nasz Plan Marketingowy!

A to oznacza, że zrobiliśmy pierwszy konkretny krok na drodze do stworzenia własnego skutecznego systemu sprzedaży internetowej!

Zapraszam Cię do następnej części kursu marketingu internetowego!

PrevLejek sprzedażowy w handlu nieruchomościami. Jak go zbudować?29 września 2019
Kurs marketingu internetowego. 01. Struktura skutecznego systemu marketingu internetowego.9 października 2019Kurs marketingu internetowego. 01. Struktura skutecznego systemu marketingu internetowego.Next

Related Posts

Kurs marketingu internetowegoMarketing w Social Mediach

Kurs marketingu internetowego. 08. Pozycjonowanie w YouTube. Skuteczny video marketing.

Pozycjonowanie w YouTube. Skuteczny video marketing. W poprzedniej lekcji (LINK)...

admin 14 października 2019
Kurs marketingu internetowego

Kurs marketingu internetowego. 03. Jak generować ruch organiczny z Google? Podstawy SEO.

Co zabija ruch organiczny z Google? Podstawy SEO. W tej lekcji mini kursu marketingu...

admin 10 października 2019

Comment (01)

  1. Pingback: 4.1. Podstawy SEO. Jak generować ruch organiczny z Google?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy
  • Metoda KGR (Keyword Golden Ratio) w SEO – czym jest i jak działa?
  • Technika Lawiny SEO (SEO Avalanche Technique). Jak strategicznie budować pozycję w wynikach wyszukiwania.
  • Zarządzanie budżetem kampanii reklamowej Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads. Część 1.
  • Marketing NIE JEST SPRZEDAŻĄ! Czym więc jest marketing?
  • Skuteczny marketing B2B firmy przemysłowej
Najnowsze komentarze
  • Pozycjonowanie w YouTube. Jak robić skuteczny video marketing. - Kurs marketingu cyfrowego. 07. Pozycjonowanie w Google. Jak napisać skuteczny kontent pod SEO?
  • Pozycjonowanie w Google. Jak napisać skuteczny kontent pod SEO? - Kurs marketingu cyfrowego. 06. Analiza konkurencji na frazy kluczowe SEO.
  • Jak robić skuteczne SEO? Analiza konkurencji na frazy kluczowe SEO. - Kurs marketingu internetowego. 05. Skuteczne SEO. Dobór słów kluczowych.
  • 4.1. Podstawy SEO. Optymalizacja stron internetowych - Kurs marketingu internetowego. 03. Jak generować ruch organiczny z Google? Podstawy SEO.
  • 4.1. Podstawy SEO. Jak generować ruch organiczny z Google? - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research.
Kategorie
  • Kurs marketingu internetowego
  • Marketing B2B
  • Marketing Małych Firm
  • Marketing w Social Mediach
  • Materiały szkoleniowe
  • PPC
  • SEO
  • Strategia marketingowa firmy
  • Video marketing
Archiwa
  • październik 2023
  • listopad 2021
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • marzec 2019
Udostępnij
[elfsight_social_share_buttons id="1"]

Copyright © 2019 Dariusz Ciesielski - Marketing Ekspercki i Internetowe Lejki Sprzedażowe. Wszystkie prawa zastrzeżone!

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda