Kurs marketingu cyfrowego. 06. Analiza konkurencji na frazy kluczowe SEO.
Analiza konkurencji na frazy kluczowe SEO.
Tematem tej lekcji kursu będzie analiza konkurencji, jaką masz na dane frazy kluczowe SEO. Z poprzednich lekcji masz już zebrane frazy, które mogą Ci wygenerować ruch organiczny na Twoją stronę internetową. Czas wybrać te, które rzeczywiście dają realne szanse na pokazanie Twojej witryny na 1 stronie wyszukiwania Google.
Link do poprzedniej lekcji: LINK
Narzędzie Moz.
W tym celu wykorzystamy narzędzie Moz, dostępne na stronie moz.com. Jest narzędzie płatne, a jego cena jest wysoka i zaczyna się obecnie od 179 USD miesięcznie. To daje też pewien pogląd jak wysoko jest wyceniana dobrej jakości analiza konkurencji, jeśli chodzi o frazy kluczowe. Moz oferuje też jednak możliwość 30 dni okresu próbnego i sugeruję Ci z tego skorzystać.
W tym celu musisz się zarejestrować i podać dane swojej karty kredytowej. Jeśli nie chcesz zapłacić 179 USD, musisz pamiętać o skasowaniu subskrypcji przed upływem 30 dni (możesz to zrobić natychmiast po zakończeniu analiz). Od razu załączam Ci link, pod którym możesz to zrobić: https://moz.com/help/your-account/manage-subscriptions/cancel-moz-pro.
Narzędzie Moz. Analiza konkurencji.
Po rejestracji uzyskasz dostęp do narzędzi z menu Moz Pro. Nas interesuje obecnie Keyword Explorer.
W trakcie 30 dni okresu próbnego możesz przeanalizować 500 słów kluczowych i utworzyć 30 różnych list.
Stwórz teraz swoją pierwszą listę. Możesz do tego wykorzystać plik .csv z frazami dotyczącymi henny do włosów, który był omawiany w trakcie poprzednich lekcji.
Możesz skorzystać z funkcji Upload CSV lub wkleić frazy kluczowe ręcznie. Pamiętaj, żeby jako Country wybrać Poland. Po udanej operacji otrzymasz komunikat potwierdzający utworzenie listy.
Zazwyczaj trzeba chwilę poczekać, aż Moz zakończy analizy. Interesują nas szczególnie dwie wartości: Monthly Volume i Difficulty, czyli miesięczna ilość wyszukiwań i trudność. Szukamy tych fraz, które mają jak najwyższą ilość wyszukiwań i jak najniższą trudność. Jeżeli Twoja strona nie ma jeszcze zbudowanego autorytetu, na przykład jest to nowa strona, poziom trudności nie powinien być większy niż 30.
Narzędzie Moz. Frazy kluczowe SEO.
W naszym przypadku mamy trochę szczęścia. Wszystkie frazy mają poziom trudności poniżej 30. Od razu też możemy sobie wyselekcjonować pierwsze, które mają największy ruch i najmniejszą trudność pozycjonowania. Są to:
- farbowanie włosów henną: miesięczny wolumen wyszukiwań 501 – 850, trudność 14,
- henna na włosy: miesięczny wolumen wyszukiwań 501 – 850, trudność 12,
- henna bezbarwna: miesięczny wolumen wyszukiwań 201 – 550, trudność 14.
Już teraz możesz zacząć tworzyć treści pod te frazy kluczowe. Z każdej z nich po wypozycjonowaniu na 1 stronie Google możesz liczyć na kilkanaście – kilkadziesiąt procent ruchu. Bez trudu powinno dać Ci to od ok. 200 do 1000 wejść na Twoją stronę wyłącznie z ruchu organicznego.
Podsumowanie lekcji 06. Analiza konkurencji na frazy kluczowe SEO.
Podsumowując tę lekcję, w której omawialiśmy analizę konkurencji na frazy kluczowe SEO, poznałeś potężne narzędzie Moz. To narzędzie pozwoliło Ci dobrać frazy kluczowe do pozycjonowania mające realną wartość pod kątem generowanego ruchu i dające rzeczywiste szanse do wypozycjonowania się na 1 stronę w Google. W kolejnej lekcji poznasz narzędzie, które w oparciu o te frazy podpowie Ci, jaką skuteczną przynętę (Lead Magnet) stworzyć, by przyciągnąć do Ciebie uwagę Twoich klientów.
Zapraszam Cię do kolejnej lekcji!
Comment (01)