Kurs marketingu cyfrowego. 07. Pozycjonowanie w Google. Jak napisać skuteczny kontent pod SEO?
Pozycjonowanie w Google. Jak napisać skuteczny kontent?
W poprzedniej lekcji przeprowadziłeś analizę konkurencji na frazy kluczowe SEO. Masz już dobrane frazy kluczowe, które zapewnią Ci odpowiednie pozycjonowanie w Google. Zostaje pytanie, co i jak napisać, aby stworzyć skuteczny kontent? W tej lekcji poznasz narzędzie, które w oparciu o te frazy podpowie Ci, jaką skuteczną przynętę (Lead Magnet) możesz stworzyć, by przyciągnąć do Ciebie uwagę Twoich klientów.
Link do poprzedniej lekcji: LINK.
Narzędzie Answer The Public.
To narzędzie podpowie Ci na jaki temat napisać skuteczny kontent, żeby dał Ci właściwe pozycjonowanie w Google. Skorzystamy z wersji bezpłatnej, wchodząc na stronę: https://answerthepublic.com. AnswerThePublic ma też płatną wersję Pro, która dostarcza dużo więcej danych, jednak jej koszt to 99 USD miesięcznie. Jeśli jednak chcesz taką wersję wykupić, zrób to przez link podany wcześniej, a uzyskasz dostęp do dodatkowego bonusu, niedostępnego przy zwykłym zakupie.
Wybieramy Language: PL i w pasek wyszukiwania wpisujemy jedną z naszych fraz kluczowych “farbowanie włosów henną“.
Powinieneś uzyskać szereg diagramów, w takiej oto formie. Prezentują one różnego typu pytania, jakie ludzie zadają, a które powiązane są z naszą frazą. Mamy więc gotowe tytuły, do których musimy tylko dopisać treść artykułu, czy wpisu na bloga. Praca na takich danych byłaby jednak mocno niewygodna, proponuję więc od razu skorzystać z dostępnej opcji Download i pobrać je jako plik .csv.
Otrzymaliśmy 77 propozycji tematów na skuteczny kontent. Możemy je teraz zweryfikować, ponownie importując te dane do narzędzia Moz i wykorzystując dostępny limit słów kluczowych. Tak jak w poprzedniej lekcji, wybieramy te tytuły, które oferują możliwie niski poziom trudności i sensownie wysoki ruch. To samo możemy powtórzyć z pozostałymi dwiema frazami wybranymi w poprzedniej lekcji tego kursu.
Podsumowanie tej lekcji:
W tej lekcji omówiliśmy narzędzie AnswerThePublic podpowiadające tematy atrakcyjnego kontentu dla naszych fraz kluczowych. Jest to oczywiście tylko przykład jednego z wielu podobnych narzędzi do tego celu. Poznałeś w ten sposób prostą metodę, która pozwoli Ci szybko dobrać właściwy temat i tytuł Twojego kontentu do pozycjonowania SEO. Ale SEO to nie tylko wyszukiwarka Google. W kolejnej lekcji poznasz prostą metodę jak wykonać podobną operację do pozycjonowania i generowania ruchu organicznego w serwisie YouTube.
Zapraszam Cię do kolejnej lekcji!
Comment (01)