Kurs marketingu internetowego. 01. Struktura skutecznego systemu marketingu internetowego.
Kurs marketingu internetowego. 01. Struktura skutecznego systemu marketingu internetowego.
W tym mini kursie będę chciał przedstawić najważniejsze aspekty skutecznego systemu marketingu internetowego. Na wstępie chciałbym bardzo krótko przedstawić samą ideę budowania,takiego systemu. To zajmie tylko kilka minut. Rozpocznijmy więc nasz kurs marketingu internetowego!
Aby sprzedawać produkty, czy usługi lub zachęcać ludzi do czytania lub oglądania treści w Internecie, potrzeba wykonać tylko cztery kroki:
1 krokiem skutecznego systemu marketingu internetowego jest znalezienie klientów.
Chcemy wiedzieć, gdzie są nasi klienci, nasza publiczność. Jeśli wiemy, gdzie się znajdują, w jakich kanałach marketingowych, z jakich mediów korzystają, wiemy też, gdzie prowadzić sprzedaż. To pozwoli nam zaoszczędzić czas i pieniądze. Dlatego zawsze najpierw przeprowadzamy badania rynku jako fundament skutecznego systemu marketingu internetowego.
2 krokiem marketingu cyfrowego jest uchwycenie uwagi klientów.
Przechodzimy do kroku numer dwa, czyli tego, co ma nam przyciągnąć naszych klientów. Innymi słowy chcemy zwrócić ich uwagę i uchwycić kontakt z nimi. W zależności od kanałów marketingowych, w których znajdują się nasi klienci (wiemy to z kroku pierwszego) możemy użyć kampanii reklamowych np. Google Ads, możemy też użyć mediów społecznościowych. Chcemy przyciągnąć ich uwagę, tworząc treści na stronach internetowych, pozycjonując się na wybrane frazy kluczowe, prowadząc działania na Facebook’u, Instagram’ie, na YouTube i tak dalej, po to, by prowadzić działania remarketingowe, czy też zamienić ich w obserwujących, fanów, subskrybentów, tak, żeby móc im wysyłać kolejne komunikaty i informacje. Tego też nauczy nas ten kurs marketingu internetowego.
Inaczej mówiąc, ten kurs budowy skutecznego systemu marketingu internetowego ma nauczyć nas jak zamienić potencjalnych klientów, którzy weszli na naszą stronę internetową, czy obserwatorów naszych mediów społecznościowych w długoterminowych klientów, wobec których możemy kontynuować działania marketingowe i ostatecznie doprowadzić do sprzedaży.
3 krokiem skutecznego systemu marketingu internetowego jest pierwsza sprzedaż.
Doprowadzenie do sprzedaży jest trzecim krokiem skutecznego systemu marketingu internetowego. W końcu powodem, dla którego sprzedajemy nasze produkty lub usługi, jest właśnie zarabianie pieniędzy. Więc jak i gdzie sprzedajemy? Sprzedajemy przez naszą stronę internetową, nasz sklep. czy media społecznościowe nasze produkty i usługi i to tak wcześnie, jak tylko się tego nauczymy, aby w końcu zarabiać pieniądze. A kiedy już to osiągniemy, to już odnieśliśmy sukces! Nie zawsze jednak pierwsza sprzedaż, jest tą właściwą, docelową. Czasem bardziej skuteczną drogą jest wręcz zaoferowanie czegoś za darmo, po to żeby w kolejnych krokach sprzedawać klientowi coraz to więcej warte produkty i usługi i maksymalizować jego wartość w czasie.
4 krok skutecznego systemu marketingu internetowego – więcej sprzedaży!
To jest czwarty krok, który oddziela średnich, przeciętnych sprzedawców od odnoszących prawdziwe sukcesy. I ten czwarty krok to zrobić więcej tego, co działa! O tym też mówi ten kurs marketingu internetowego.
Podsumowanie:
Podsumujmy więc wszystkie kroki, które omówiliśmy do tej pory i na których będzie się koncentrował ten kurs budowy skutecznego systemu marketingu internetowego:
- W kroku pierwszym, poprzez badanie rynku identyfikujemy kanały marketingowe, w których znajdują się nasi klienci.
- W kroku drugim, przyciągamy naszych klientów poprzez tworzenie treści w odpowiednich kanałach marketingowych.
- Następnie kierujemy tych odbiorców do trzeciego kroku, pierwszej sprzedaży.
- W czwartym kroku dowiadujemy się, co w naszym biznesie rzeczywiście działa, jakie treści, wpisy, zdjęcia, czy filmy, dzięki Google Analytics, Facebook Analytics, YouTube Analytics, czy innym narzędziom analitycznym na platformach, z których korzystamy, a następnie robimy tego więcej!
A to oznacza, że będziemy sprzedawać więcej i w końcu zarobimy więcej pieniędzy, o co w tym wszystkim chodzi!
I to już cała magia skutecznego systemu marketingu internetowego. Jak widać, nie ma w tym nic magicznego. Badasz rynek, przyciągasz uwagę, sprzedajesz, a potem sprzedajesz więcej. Tego ten kurs marketingu internetowego Cię nauczy.
Zapraszam Cię więc do następnej części szkolenia!
Powodzenia!
Comment (01)