Skuteczny audyt SEO strony internetowej
Skuteczny audyt SEO strony internetowej – cz. 1
Skuteczny audyt SEO pozwoli Ci wychwycić wymagające korekty elementy Twojej witryny wpływające na wyniki wyszukiwania SERP. Sam proces audytu nie jest skomplikowany, ale jest pracochłonny i zajmuje trochę czasu. Warto go powtarzać cyklicznie, ze względu na ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwania Google i dla oceny prowadzonych działań optymalizacyjnych. Dla zachowania powtarzalności wyników należy stosować stały algorytm przeprowadzania audytu, uwzględniający wszystkie aspekty SEO. W tym poradniku przedstawiam jeden z bardziej efektywnych algorytmów stosowanych przez Marketing Małych Firm, z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez Google i czołowych dostawców rozwiązań SEO.
Struktura przeprowadzania skutecznego audytu SEO
W Marketingu Małych Firm stosujemy jeden z bardziej zaawansowanych algorytmów przeprowadzania audytów SEO. Składa się on z 5 etapów:
- Audyt techniczny witryny pod kątem błędów krytycznych.
- Audyt techniczny witryny pod kątem błędów nie krytycznych.
- Analiza ruchu organicznego.
- Analiza profilu backlinków.
- Analiza kontentu.
Ten sposób wykonywania audytu obejmuje cały zakres optymalizacji SEO: stronę techniczną witryny, uzyskiwane wyniki organiczne, profil backlinków i bieżący kontent. Wykonanie w ten sam sposób kolejnego audytu SEO po pewnym etapie prac optymalizacyjnych, pozwala więc uzyskać wymierną ocenę uzyskanych efektów w każdym z audytowanych aspektów.
Narzędzia do wykorzystania w skutecznym audycie SEO
Skuteczny audyt SEO, to taki, który pozwala uzyskać wiarygodne i powtarzalne wyniki, nadające się do wymiernej oceny skuteczności prowadzonych działań optymalizacyjnych. Na rynku dostępnych jest mnóstwo narzędzi, płatnych i bezpłatnych, oferujących automatyzację procesu audytu. W większości jednak uzyskiwane informacje są ograniczone i często zawierają nieścisłości. Do przeprowadzenia skutecznego automatycznego audytu warto więc skorzystać z narzędzi płatnych. Problemem może być jednak wysoka cena tych narzędzi oraz konieczność znajomości działania ich algorytmów. W tym materiale procedura audytu zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem narzędzi szczególnie sprawdzających się w poszczególnych aspektach audytu. Tam, gdzie było to możliwe, zastosowałem narzędzia bezpłatne, lub dostępne w wersjach testowych.
- Google Analytics
- Google Search Console
- Google PageSpeed Insights
- Google Narzędzie do testowania uporządkowanych danych
- Ahrefs (7 dniowy okres próbny)
- Copyscape
- Serpsim
- Web Page Word Counter
Poszczególne etapy audytu SEO zostaną przedstawione w kolejnych wpisach.