kontakt@marketingmalychfirm.pl
+48 602 486 311
Bezpłatna konsultacja marketingowa
Agencja Marketingowa Gdynia - Marketing Małych Firm
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Agencja Marketingowa Gdynia - Marketing Małych Firm
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Agencja Marketingowa Gdynia - Marketing Małych Firm
  • O Agencji
    • Moja agencja
    • O mnie
  • Oferta
    • Strategie marketingowe dla firm
    • SEO – Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
    • SEO Copywriting i SEO Content Marketing
    • SEM – Kampanie reklamowe Google Ads
    • Marketing w Social Media
    • Email marketing i Boty sprzedażowe
    • Gotowe strony internetowe i sklepy internetowe
    • Automatyczne Internetowe Lejki Sprzedażowe
    • Blitzkrieg Marketing – kampanie błyskawicznego budowania marki
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Blog
Home Marketing w Social Mediach Marketing w Social Mediach dla Twojej firmy.
Marketing w Social MediachStrategia marketingowa firmy

Marketing w Social Mediach dla Twojej firmy.

admin 4 kwietnia 2020 0 Comments

Marketing w Social Mediach – dlaczego potrzebny jest Twojej firmie?

 

Pod koniec drugiej dekady XXI wieku istnieją jeszcze firmy, które uważają, że mogą pozwolić sobie na to, aby nie być w Social Mediach. Z tego wpisu dowiesz się, czy Twoja firma potrzebuje istnieć i działać w mediach społecznościowych, poznasz cztery główne korzyści, jakie media społecznościowe dają obecnym w nich firmom i przekonasz się, że strategia marketingowa zawierająca marketing w Social Mediach jest koniecznym elementem każdej rozwijającej się organizacji.

 

Czy Twojej firmie niepotrzebny jest marketing w Social Mediach?

 

Skoro czytasz ten wpis, to prawdopodobnie oznacza, że zależy Ci na rozwoju Twojej firmy i szukasz sposobów, które pozwolą ci to osiągnąć. Cieszę się, bo Social Media zdecydowanie będą właśnie jednym z takich sposobów. Cieszę się również, że nie jesteś jak niektórzy właściciele firm, którzy uważają że obecność ich firmy w Social Mediach jest im zupełnie niepotrzebna, że nic dzięki temu nie osiągną, że nie będą mieli z tego żadnych korzyści. Oczywiście nie o samą obecność w Social Mediach chodzi, ale o to, aby aktywnie w nich uczestniczyć. Potrzebne są właściwe działania i zaplanowana strategia marketingowa. aby media społecznościowe przynosiły korzyści. Zobaczmy, dla jakich korzyści będziesz mógł wykorzystać Social Media w Twojej firmie.

 

1 korzyść z mediów społecznościowych – większa sprzedaż i rekomendacje.

 

Pierwszy i chyba najważniejszy aspekt w przypadku każdego biznesu, to większa sprzedaż. Media społecznościowe zwykle nie są takim kanałem, który w dużym stopniu bezpośrednio generuje sprzedaż. Marketing w Social Mediach do sprzedaży potrafi się bardzo przyczynić, dzięki temu, że wpływa na decyzje zakupowe klientów. Użytkownicy dokonując zakupu pokonują obecnie zwykle bardzo długą drogę. To już nie jest tak, że klient wchodzi do sklepu, czy też do sklepu internetowego, klika “kup teraz”, czy mówi do sprzedawcy “poproszę o to, tam na półce”. Nie, teraz ten proces jest obecnie znacznie dłuższy.

Szacuje się, że klient potrzebuje obecnie koło 8 interakcji z nowym produktem, czy usługą, zanim podejmie decyzję o zakupie. W tym czasie odwiedza kilka sklepów, porównuje oferty i szuka przede wszystkim rekomendacji. I to jest to, co stanowi siłę Social Media. W tym właśnie miejscu klienci szukają rekomendacji, opinii na temat konkretnych produktów. Jeżeli widzą oni, że w sieciach społecznościowych użytkownicy bardzo pozytywnie wypowiadają się na temat danego produktu, czy usługi, lub też wypowiadają się negatywnie, to oczywiście wpływa to na ich decyzje zakupowe. W przypadku Social Media możemy także informować klientów o naszej ofercie i o promocjach.

Social Media potrafią być na tyle efektywne, że niektóre firmy zrobiły z nich główny kanał sprzedażowy. To oczywiście nie oznacza, że będziesz mógł zrezygnować z innych kanałów, na przykład z płatnych reklam, ale zdecydowanie Social Media potrafią zwiększyć sprzedaż i jest to jeden z najważniejszych atutów mediów społecznościowych.

 

2 korzyść z marketingu w Social Mediach – budowanie wizerunku, czyli co klient ma o nas myśleć.

 

Kolejną bardzo istotną korzyścią marketingu w Social Mediach jest możliwość budowania wizerunku. Jest to niezwykle ważne, zarówno w przypadku firm, które już mają stałą ugruntowaną pozycję, jak i tych dopiero początkujących na rynku i rozwijających swoją działalność. Za pomocą mediów społecznościowych i Internetu możesz zbudować wizerunek Twojej firmy znacznie szybciej, ponieważ masz znacznie większy zasięg i możesz dotrzeć do znacznie większej liczby osób w znacznie krótszym czasie. Strategia marketingowa zawierająca konkretny plan budowy wizerunku firmy, produktu i sposobu kontaktowania się z klientami poprzez media społecznościowe, to kluczowy element decydujący o rozwoju firmy i nie może go zabraknąć w żadnym profesjonalnie działającym biznesie.

 

3 korzyść z mediów społecznościowych – tworzenie społeczności, czyli relacje z klientami.

 

Kolejną wielką korzyścią, jaką daje marketing w Social Mediach, jest możliwość stworzenia społeczności naszej firmy, naszej marki, naszego produktu. Będziemy mogli stworzyć sobie właśnie taką społeczność zbudowaną z lojalnych fanów, którzy będą w przyszłości ambasadorami naszej marki, którzy będą ją rekomendować i w ten sposób reklamować produkty naszej firmy, A nie będziemy wydawali na to ani złotówki. Dzięki tworzeniu społeczności będziemy zyskiwali również coś niemniej wartościowego, mimo iż a mianowicie feedback, czyli będziemy zyskiwali opinie od naszych klientów. W ten sposób będziemy mogli zobaczyć co w naszych produktach jest dla nich szczególnie cenne, a co nie do końca im się podoba. Mając takie opinie, na bieżąco uzyskiwane w sieciach społecznościowych, będziemy mogli znacząco ulepszyć wszystko to, co związane z naszą firmą, a nasze szybkie reakcje wpłyną na zadowolenie klientów i zbudują nam dobrą reputację i wiarygodność.

 

4 korzyści jakie daje marketing w Social Mediach – wyższa pozycja w Google, czyli sprzedaż i rozpoznawalność marki.

 

I na koniec jeszcze jedna niezwykle ważna zaleta Social Mediów. Aktywna obecność w mediach społecznościowych, potrafi bardzo pozytywnie wpłynąć na to, gdzie znajdujemy się w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli Twoja firma w dużym stopniu polega na wynikach wyszukiwania, jeżeli duża część ruchu na Twoją stronę pochodzi z wyszukiwarki Google to. powinno szczególnie zależeć Ci na tym, aby w wynikach wyszukiwania znajdować się jak najwyżej. Oczywiście decyduje o tym również pozycjonowanie i SEO, ale obecność w Social Mediach potrafi podnosić ranking Twojej strony i jest to dodatkowy aspekt decydujący o jej wysokiej, lub nie pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

 

Obecność w Social Mediach, to część strategii marketingowej.

 

Strategia marketingowa, to plan każdej firmy, w jaki sposób działać, aby zapewnić firmie wzrost i rozwój sprzedaży. Jak sam widzisz, aktywny marketing w Social Mediach, to nie tylko jakaś chwilowa moda, ale czynnik, który wpływa na najważniejsze aspekty istnienia każdej firmy: sprzedaż, wizerunek, relacje z klientami i rozpoznawalność marki. To po prostu rdzeń strategii marketingowej, której nie może zabraknąć w żadnej firmie. Śledź uważnie moje wpisy, a postaram się przekazać Ci cała wiedzę, jaka jest niezbędna, aby taką strategię marketingową przygotować i skutecznie wdrożyć w Twoim biznesie!

Kurs marketingu internetowego. 08. Pozycjonowanie w YouTube. Skuteczny video marketing.PrevKurs marketingu internetowego. 08. Pozycjonowanie w YouTube. Skuteczny video marketing.14 października 2019
Skuteczny audyt SEO strony internetowej20 kwietnia 2020Next

Related Posts

Kurs marketingu internetowegoMarketing w Social Mediach

Kurs marketingu internetowego. 08. Pozycjonowanie w YouTube. Skuteczny video marketing.

Pozycjonowanie w YouTube. Skuteczny video marketing. W poprzedniej lekcji (LINK)...

admin 14 października 2019
Strategia marketingowa firmy

Marketing NIE JEST SPRZEDAŻĄ! Czym więc jest marketing?

Czym jest marketing, a czym jest sprzedaż?   Podobno najsłynniejszy błazen króla...

admin 4 listopada 2021

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy
  • Metoda KGR (Keyword Golden Ratio) w SEO – czym jest i jak działa?
  • Technika Lawiny SEO (SEO Avalanche Technique). Jak strategicznie budować pozycję w wynikach wyszukiwania.
  • Zarządzanie budżetem kampanii reklamowej Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads. Część 1.
  • Marketing NIE JEST SPRZEDAŻĄ! Czym więc jest marketing?
  • Skuteczny marketing B2B firmy przemysłowej
Najnowsze komentarze
  • Pozycjonowanie w YouTube. Jak robić skuteczny video marketing. - Kurs marketingu cyfrowego. 07. Pozycjonowanie w Google. Jak napisać skuteczny kontent pod SEO?
  • Pozycjonowanie w Google. Jak napisać skuteczny kontent pod SEO? - Kurs marketingu cyfrowego. 06. Analiza konkurencji na frazy kluczowe SEO.
  • Jak robić skuteczne SEO? Analiza konkurencji na frazy kluczowe SEO. - Kurs marketingu internetowego. 05. Skuteczne SEO. Dobór słów kluczowych.
  • 4.1. Podstawy SEO. Optymalizacja stron internetowych - Kurs marketingu internetowego. 03. Jak generować ruch organiczny z Google? Podstawy SEO.
  • 4.1. Podstawy SEO. Jak generować ruch organiczny z Google? - Kurs marketingu internetowego. 02. Jak znaleźć klientów? Badanie rynku, czyli Market Research.
Kategorie
  • Kurs marketingu internetowego
  • Marketing B2B
  • Marketing Małych Firm
  • Marketing w Social Mediach
  • Materiały szkoleniowe
  • PPC
  • SEO
  • Strategia marketingowa firmy
  • Video marketing
Archiwa
  • październik 2023
  • listopad 2021
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • marzec 2019
Udostępnij
[elfsight_social_share_buttons id="1"]

Copyright © 2019 Dariusz Ciesielski - Marketing Ekspercki i Internetowe Lejki Sprzedażowe. Wszystkie prawa zastrzeżone!

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda